Chcę schudnąć - czy muszę się męczyć na siłowni?

Szukając dla siebie aktywności fizycznej na czas odchudzania, w pierwszej kolejności myślimy o dużym wysiłku, sporym zmęczeniu i ćwiczeniach wykonywanych z kimś albo w grupie - dla większej motywacji. Oczywiście warto próbować różnych możliwości i znaleźć sposób, który nam osobiście będzie odpowiadał, jednak wysiłek fizyczny wspierający odchudzanie nie musi być ani duży, ani męczący.

Kluczem jest tu określenie: wspierający. Ćwiczenia na odchudzanie będą towarzyszyły całemu procesowi. Staną się jednym z elementów - obok zdrowego odżywiania, nawadniania organizmu czy dbałości o sen i odpoczynek. Im więcej w naszych ćwiczeniach będzie radości, wytrwałości, świadomości dążenia do wyznaczonego celu, tym chętniej będziemy je kontynuować.

I tu pojawia się drugie ważne słowo: regularność. Nawet krótkie ćwiczenia, trwające 15-20 minut, powtarzane codziennie, albo chociaż co drugi dzień, pomogą nam w ciągu roku utrzymać wagę ciała na poziomie od 5 do 8 kilogramów niższą niż w tym samym czasie bez ćwiczeń. Najważniejsze zatem, byśmy zdecydowali się na taki rodzaj aktywności, który będziemy mogli wpisać w swoje codzienne zajęcia. W ten sposób łatwiej nam będzie zachować regularność i wyrobić sobie zdrowy nawyk.

Strona głównaChcę schudnąć - czy muszę się męczyć na siłowni?Odchudzanie z Nordic WalkingWytrwałość - konieczna w sporcie i w odchudzaniu